Casa Voluntarios - Reisverslag uit Cabo Blanco, Costa Rica van Daan en Rosa - WaarBenJij.nu Casa Voluntarios - Reisverslag uit Cabo Blanco, Costa Rica van Daan en Rosa - WaarBenJij.nu

Casa Voluntarios

Door: Daan en Rosa

Blijf op de hoogte en volg Daan en Rosa

09 Februari 2014 | Costa Rica, Cabo Blanco

Hallo allemaal!
Zo, we zijn even een nachtje in de bewoonde wereld (San Jose), wat een drukte ineens.
Het vrijwilligerswerk in Cabo Blanco is goed bevallen. Het was een bijzondere ervaring om 2 weken lang, 24 uur per dag in zo een mooi park te mogen wonen. Het werk was heel afwisselend, de ene dag zwaar lichamelijk werk, en de andere dag ons spaans en engels gebruiken om de bezoekers te informeren. We hebben stenen verzameld om de paden te markeren (Daan had 4 dagen spierpijn, Rosa slechts 1, hoe zou dat nou komen?), het strand schoongemaakt van de gigantische hoeveelheid plastic en Felipe geholpen op de tourist information. Rosa had het record, 105 bezoekers op 1 dag!
De dag begon vroeg, dus tot de lunch werd er gewerkt. Na de lunch was er altijd ruimte voor een lange pauze, waarin we een boekje konden lezen of vanuit de hangmat van ons huisje konden genieten van het uitzicht op zee. De maaltijden bestonden vaak uit enkel 3 of 4 bijgerechten (bonen, sla, rijst en aarappels). Af en toe was er vlees en tijdens koffie tijd altijd iets lekkers te snoepen zoals queque of pannekoeken.
Anderhalve week deelde we ons huis met een andere jongen, waarmee het steeds gezelliger werd. De laatste dagen kwamen er nog 3 nieuwe bij. Na het avondeten trokken we ons terug naar casa voluntario. Vanuit de keuken liepen we door het donker naar ons eigen plekje om een kampvuur te maken of te kaarten.
Omdat we langere tijd in het park zijn geweest, hebben we een beter beeld gekregen van de wildlife. De neusbeer zorgde de eerste dag nog voor enthousiasme en vele fotos, terwijl hij later onze koekjes voorraad verkleinde. Ook de apen zagen we veel, ons huis lag op hun dagelijkse route! De miereneter en het gordeldier bleken bijzonderdere dieren, die we slechts enkele keren hebben gezien. De leguanen leken met de dag lelijker en groter te worden, en we hebben tijdens onze nachttour door het park de eerste grote spinnen mogen aanschouwen.
De spinnen zorgde echter niet voor de engste sitiuatie, dat deden de 55 cm grote apen. We hadden iets te veel fotos en oogcontact gemaakt met de leider van de groep, waarop hij zijn vrij grote tanden kwaad en agressief aan ons liet zien. Hij kwam steeds dichterbij, waarop wij met zijn drieen onze kamer in vluchtten en er amper uit durfden te komen zonder de macheta. Toen Felipe het hoorde kwam hij niet meer bij van het lachen.

Op de eerste dinsdag hoorde we uit het niets dat alle echte rangers het park voor een week zouden verlaten, de goede tijden braken aan. Alleen de oude Felipe van de tourist ofice was er, waar we erg mee gelachen hebben. Niemand lette op ons. Toen de rangers weer terug kwamen, vroegen ze zich niet af hoe het ons was vergaan, alleen in het park. Het leek alsof het ze niet heel veel uitmaakte wat wij uit gespookt hadden, helaas.

Het was jammer om de gezellige mensen gedag te moeten zeggen, maar na 2 weken Cabo Blanco zijn we toe aan iets nieuws.
Met een overnachting in Montezuma, inclusief het eerste 2 persoons bed in weken, zijn we afgereisd naar San Jose. Momenteel slapen we op een steenworp van de taalschool, dus we zijn eventjes thuis.
Morgen vertrekken we naar Corcovado, een veel groter park dan Cabo Blanco. We zijn benieuwd of dit park Cabo Blanco kon overtreffen!

Na de komende twee weken gaan we rond reizen. Panama staat als eerst op de lijst! Jullie horen dan weer van ons.

Liefs en groet.
Rosa en Daan.
ps, we hebben leuke fotos uitgezocht om up-te-loaden, helaas is het internet extreem langzaam en zullen jullie het, voor nu, moeten doen met een paar. Hopelijk volgt er later meer!

• 09 Februari 2014 - 08:29

Annelies:

Hoi,
    Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat in het prachtige land. Nog heel veel plezier! Take care, liefs en groetjes,
    Annelies

• 09 Februari 2014 - 11:23

Menno:

Hahahaha wat tof om te horen allemaal, leuke fotos ook. Vooral Dean die als een zoutzak in die stoel hangt is erg typerend ;) Veel plezier in Corcovado!

• 09 Februari 2014 - 12:42

Sebas:

Wat gaaf om te lezen Rosa & Daan!! Veel plezier de komende weken!

• 09 Februari 2014 - 14:38

Kees Koning:

het lijkt me heerlijk daar, een mooi huisje en uitzicht op de stille oceaan.
    Het wasbeertje heb niet gezien,een mooi beest.
    Kijk uit voor de Monkeys!

kees

• 10 Februari 2014 - 13:47

Robin:

Hee Daan en Rosa, goed dat jullie het naar jullie zin hebben. Het is weinig chillen voor Daan zo te lezen haha.Veel plezier nog daar en geniet er vooral van, op de vu valt er momenteel namelijk zeer weinig te genieten
    Groetjes Robin

• 10 Februari 2014 - 13:47

Robin:

Groetjes Robin

• 15 Februari 2014 - 02:42

Daan En Rosa :

Er staan weer nieuwe Foto´s op :)

• 15 Februari 2014 - 15:00

Lenneke:

Prachtige foto's Rosa en Daan.
    het ziet er heel erg mooi uit.
    Ik ben ook heel benieuwd naar de foto's en verhalen van Panama!
    Veel reisplezier!
    Liefs, Lenneke