Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Daan en Rosa - WaarBenJij.nu Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Daan en Rosa - WaarBenJij.nu

Een nieuw avontuur

Door: Daan en Rosa

Blijf op de hoogte en volg Daan en Rosa

18 Oktober 2016 | Nederland, Haarlem

Hallo allemaal!

Zoals vele van jullie al wisten, wij gaan wederom op reis. Na onze eenzame studie-reizen naar Kenia en Aruba, gaan we nu gelukkig weer samen het avontuur tegemoet. Wij noemen dat 'avonturieren'. Dit keer gaan we avonturieren op iets minder gebaande paden dan we ervaren hebben in Costa Rica. Nicaragua, Guatemala, Belize en Mexico staan op het programma. Tot slot pakken we Cuba nog even mee! We hopen op hetzelfde weer en dezelfde gezelligheid, maar dit keer in een wat authentiekere setting dat het toch wel toeristische Costa Rica. De combinatie natuur en cultuur zal (hopelijk en volgens de boekjes) goed aanwezig zijn: snorkelen en duiken, Maya ruïnes bezoeken, papegaaien en apen tellen in de jungle en lokaal eten proeven (taco’s in Mexico :) ). Kortom, iets om enorm naar uit te kijken.

We vliegen komende donderdag via Atlanta naar Managua (Nicaragua). Dan hebben we een acclimatiseringsfase van anderhalve week, totdat we de Spaanse boeken en lessen induiken in Granada. Daarna staat nog weinig vast. We hebben een aantal bestemmingen of highlights per land in ons hoofd door wat we gehoord of gelezen hebben maar we weten nog niet of we ze ook daadwerkelijk zullen bereiken. We zullen in deze landen ook goed op onze spullen en elkaar letten, vanwege iets grotere veiligheidsrisico's. Zolang we het zelf niet opzoeken, zijn er geen grote problemen te verwachten. Uiteraard zullen we het ministerie van Buitenlandse Zaken goed volgen voor eventuele ontwikkelingen.

Tijdens deze reis zullen we ook gaan nadenken over onze toekomst, die nog niet helemaal vaststaat: wat voor werk of vervolg- opleidingstraject ligt er voor het oprapen voor ons als kersverse Masters of Science? Wat vinden we leuk, met wie, en waar op de wereld?

We zullen jullie weer via dit blog op de hoogte houden van onze bestemmingen en avonturen.
Liefs Daan en Rosa

• 18 Oktober 2016 - 20:22

Lisanne:

Lieve Rosa en Daan,

Zo leuk dat jullie weer op avontuur gaan! ik kijk uit naar al jullie verhalen en vergeet vooral geen foto's te posten. Pas inderdaad alsjeblieft heel goed op elkaar en genieeeeeet!!!

• 18 Oktober 2016 - 21:07

Wendy:

Leuk dat we ook mogen meegenieten van jullie avontuur! Alvast een hele goede reis gewenst en geniet ervan! Groetjes, Wendy

• 18 Oktober 2016 - 23:05

Frans & Marijke:

Lieve Rosa en Daan, We kijken uit naar jullie verslagen.
    Heel veel inspiratie, plezier en mooie momenten de komende
    maanden. Geniet en doe voorzichtig, F&M

• 19 Oktober 2016 - 09:08

Reina:

Hallo Daan en Rosa,

Heel erg veel plezier op jullie nieuwe reis. Ik zal jullie avonturen weer met veel plezier lezen.

Groet,
    Reina

• 19 Oktober 2016 - 09:49

Afdeling Nijmegen:

Hee wereldreizigers,

Maak er een mooie van, veel foto's, veel genieten en presenteer die toekomstplannen maar als jullie terug zijn,

Xx T&A

• 19 Oktober 2016 - 10:57

Stephan:

Fijne reis leuk dat jullie weer een reisblog gaan bijhouden. Heel veel plezier en geniet er veel van. Grtjs stephan

• 19 Oktober 2016 - 13:24

Anja Ulkeman:

Beste globetrotters,
    Een fantastische tijd toegewenst en GENIET. Niet al teveel plannen geeft een heerlijk gevoel van vrijheid. Ik ga jullie volgen, zeker weten. Na Bath ( Engeland) heb ik volop genoten van mijn reis naar het noorden van Japan. ...... Ik ben nu in Seoul, wat een wereldstad. Er valt veel te zien en te beleven. Geweldig! Zonnige groet van Anja

• 19 Oktober 2016 - 18:34

Remco G:

Hoi Daan en Rosa,

Wat een ontzettend gave reis zeg.
    Heel veel plezier toegewenst deze reis!

Grt,
    Remco en Alyssa

• 19 Oktober 2016 - 19:31

Anneke:

Hoi lieve Rosa en d aan,
    Wat een geweldig avontuur staat jullie weer te wachten, echt super top!
    Geniet met volle teugen, deel veel gemaakte herinneringen met ons en sluit iedere avond af met een groet naar ons via de sterren en de maan!
    Liefs en mooie reis gewenst ook namens Jan hè
    Anneke

• 20 Oktober 2016 - 10:38

Hans :

Je bent jong en je wilt wat..... maar het ook echt doen is wat anders. Jullie doen het wel en geniet er dus van. Blijf enthousiast, maar ook realistisch met wat je tegenkomt.
    Heel veel pleziert, met vele mooie ervaringen. Een mooie reis langer dan je onderweg bent.....
    Hans

• 20 Oktober 2016 - 12:38

Janneke:

Lieve Daan en Rosa,
    een hele goed reis gewenst! Wees voorzichtig, maar vooral: geniet ervan! Ik volg graag jullie belevenissen.
    Janneke

• 27 Oktober 2016 - 10:43

Francy:

Lieve Rosa en Daan,
    Heel veel plezier en mooie ervaringen gewenst. Geniet er van,ik ga op afstand mee genieten.
    Dikke kus en doe niet wat je suikertante ook niet zou doen